HP Pavilion dv7-1070ed

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 8 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de HP Pavilion dv7-1070ed op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

gvasseldonk 05-01-2014
Geschreven voor: HP Pavilion dv7-1070ed

Ik bezit deze laptop nu meer dan 4 jaar. Hij draait letterlijk dag en nacht en ik ben er alleen maar tevreden over. Gaat maanden mee op allerlei vakanties.
Alle poorten zijn bezet. 4x USB + een logilink USB 3.0 Express-card.
Zo nu en dan de stofzuiger op de ventilator en het toetsenbord en alles draait weer zonder herrie en als een zonnetje. Onderhoud hoort ook bij een laptop!!!
Mijn volgende is weer een HP pavillion.
Ik gebruik Photoshop, 2e scherm. Geen games.

Agro 21-01-2014

Heb ook een DV7. (4030ed)
Heb als systeemschijf/programmaschijf een Samsung SSD 120gb ingebouwd.
De originele HHD nu als 2e (data) schijf.
Wat een enorme vooruitgang in opstarttijd.
Wel even een aparte bracket en kabels aanschaffen.

sebastiaan1507 07-01-2009
Geschreven voor: HP Pavilion dv7-1070ed

Snelle goede laptop, geschikt voor multimedia toepassingen en het spelen van de nieuwste zware spellen zoals Crysis. Standaard zit er een handig programma op voor het bewerken en produceren van films, echt een aanrader. Enig minpuntje is de accuduur.

wouter1977 05-11-2008
Geschreven voor: HP Pavilion dv7-1070ed

Deze laptop inmiddels 2 maanden in bezit en ben erg tevreden over deze laptop.
Ik had in het begin veel hangers in Internet Explorer. Probleem zat in de HP-webprint optie. Deze meerdere keren ge-update. Hielp niet. Uiteindelijk de hele optie uitgeschakeld bij internet explorer opties. Sindsdien geen crash meer gehad.

Gamen gaat wonderbaarlijk goed op deze laptop. Trackmania, Call of Duty4, flatout2 en 3 gaan perfect.

Ik heb de laptop eerst eens opengemaakt toen deze binnenkwam. Ik wilde namelijk weten of er een 2e aansluiting was voor een extra harde schijf. Er is dus nog een plek voor een 2e harde schijf. Je kan dus makkelijk een 2e hdd erin bouwen voor nog meer opslag.

Het toetsenbord is helemaal super. Heerlijke toetsaanslag en een sublieme touchpad.

Geluid is super (voor laptopnormen).
Ik had ook getracht om de recovery disks te branden maar dit bleef misgaan. mbv de chat-ondersteuning van HP uiteindelijk tot een oplossing gekomen. Andere versie van recovery disk creator. Goede service van HP, was dit niet gelukt dan hadden ze gratis een nieuwe set DVDs gestuurd.

Tot op heden nog geen negatieve dingen gevonden.

Dave70 18-10-2008
Geschreven voor: HP Pavilion dv7-1070ed

Nu bijna 2 maanden in mijn bezit en ben niet echt tevreden. Beeld is mooi, geluid is aardig, maar ik heb heel veel vastlopers met Windows Explorer, Firefox, etc, etc. Ik heb geen idee of het aan de machine, vista of meeleverde software (zoals Norton Internet Security) ligt maar het is zwaar irritant.

Tomm 17-10-2008
Geschreven voor: HP Pavilion dv7-1070ed

Ik heb deze laptop nu ruim een maand in bezit. De laptop ziet er erg goed uit! Het uiterlijk is strak door de chrome look en ook grafisch ziet het er super uit! Het opstarten van vista, het opstarten van internet explorer en het vinden van een website vind ik persoonlijk vrij traag.. jammer maar dat is vista. Het geluid is echt super voor een laptop hij blaast andere laptops er flink uit!! Er zit geen fingerscan op, was een leuke asseciorre geweest maar je mist het niet. Zelf doe ik een grafische opleiding en daar is deze laptop echt erg goed voor! Hij is snel en de kleuren zien er allemaal goed uit! Ook is de laptop stil af en toe als je iets installeerd dan gaat hij wat harder maar dat is niks vergeleken met laptops die niet eens aan het installeren zijn! over de touchpad heb ik vrij weinig te zeggen want die gebruik ik niet.. Ik ben erg tevreden met deze laptop en je krijgt waar voor je geld vind ik zelf!!

Jan van Arendonk 28-09-2008
Geschreven voor: HP Pavilion dv7-1070ed

Mooie machine in een modern jasje van zilver met een zwarte deksel. Overigens wel erg vlekgevoelig, maar dat vind ik niet zo erg.
Ideaal is het aparte numerieke deel op het toestenbord. De rest van het toetsenbord wordt hierdoor niet kleiner. Er is ruimte genoeg voor zo'n toetsenbordje aangezien de machine vrij groot is. Daar moest ik wel een beetje aan wennen aangezien ik een 15 notebook gewend ben in tegenstelling tot het zeer scherpe 17 scherm van deze notebook.
De functietoesten voor het volume, audiobediening en de toets voor wireless + Bluetooth zijn tiptoetsen, dus hoeven slechts licht aangetipt te worden, dat werkt erg goed. Touchpad is lekker groot en werkt prettig, hoewel ik zelf een losse muis prefereer.
Machine beschikt over genoeg uitgangen voor het aansluiten van apparatuur. HDMI zit er ook op.
Een regulier inbelmodem zit er NIET op. Denk hier aan als deze laptop koopt. Ik vind het jammer dat de audio uitgang (jack) aan de voorkant zit. Ik had dit liever aan de achterkant gehad. De HDMI zit aan de zijkant en daar kun je ook audio mee aansuren als je installatie dit ondersteunt.
Over de levensduur van de accu kan ik nog niet veel zeggen, aangezien deze eerst nog een aantal leeg en weer geladen moet zijn om de volledige sterkte te kunnen beoordelen.
De geluidskwaliteit is bovengemiddeld goed. Heb verschillende notebooks in bezit gehad, maar dit is de beste tot nu toe!
Hoewel het opstarten van Vista wat tijd met zich meebrengt is de machine eenmaal opgestart erg snel en echt berekend op wat zwaarder gebruik van bijv. Mediacenter of het kijken van films.

RutgerCG 08-09-2008
Geschreven voor: HP Pavilion dv7-1070ed

Nu een week in bezit van deze laptop. Ik ben er erg blij mee. Mooi uiterlijk en erg snel. Vista draait wel onstabiel, nog geregeld vastlopers maar misschien is dat met de nieuwe servicepack verholpen. ik gebruik deze laptop voor mijn opleiding welke grafisch is en veel van je computer eist maar daar is hij perfect voor.
De accuduur vind ik niet echt lang op energiebesparingstand zo ongeveer 2 uur. Verder ziet hij er mooi uit maar word wel snel vies en heb ook al een paar kleine krasjes her en der zitten. Toch is het een geweldige laptop voor het geld.

RPC.Robbie 15-08-2008
Geschreven voor: HP Pavilion dv7-1070ed

Wat een geweldige laptop! Mooi en ontzettend scherp beeld. Ik heb hem nu een paar dagen. De installatie van vista vond ik vrij lang duren, het opstarten van vista vindt ik ook niet echt snel gaan, maarja dat is vista.... Verder loopt hij soepel en is snel!
De geluidskwaliteit vindt ik echt geweldig (voor een laptop) verwacht alleen niet te veel van de subwoofer :) het blijft tenslotte een laptop.

Over de 8 cell batterij ben ik zeer te spreken, hij gaat een 3 uur mee met wifi en bleutooth aan en een beetje internetten soms een muzieknummer afspelen en een beetje met de webcam spelen en werken in Word.
LET OP: Laptop uit doos, accu er in, voeding er op, laptop uit laten staan totdat hij opgeladen is (lampje van netstroom gaat uit) en daarna pas aanzetten en pas weer in de voeding als de batt onder de 5% is.
Dit zeker de eerste 10 tot 20x doen voor een beste accu gebruik.

Laptop blijft heerlijk koel en is ook erg stil, ventilator hoor je niet tijdens internetten, word etc. Tijdens games gaat de temp. wat omhoog en gaat de ventilator wat harder draaien, maar totaal niet storend!

Laptop heeft een mooi design en is netjes afgewerkt!